Να μην περάσουν τα σχέδια της COSCO, το λιμάνι του Πειραιά να μην ιδιωτικοποιηθεί!

Η χθεσινή απόφαση του ΚΑΣ για κήρυξη τμήματος του Πειραιά σε αρχαιολογικό χώρο αποτελεί αναμφίβολα μια θετική εξέλιξη για τον αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά και στα σχέδια επέκτασης της COSCO σε όλη την παράκτια ζώνη (όση έχει απομείνει). Σύμφωνα με την απόφαση του ΚΑΣ κηρύσσεται ως αρχαιολογικός χώρος η εντός των τειχών αρχαία πόλη του Πειραιά που οριοθετείται, κυρίως, από την αρχαία οχύρωση και την ακτογραμμή. Εξαιρούνται η θαλάσσια περιοχή του κεντρικού λιμένα και οι σύγχρονες επιχώσεις, ενώ εντός κήρυξης παραμένουν οι δυο πλαζ (Βοτσαλάκια και Φρεαττύδα), καθώς και η Ηετιώνεια Πύλη. Παράλληλα, το ΚΑΣ εισηγήθηκε σημαντική μείωση εμβαδού δύο κτιρίων τα οποία συμπεριλαμβάνονται στο επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ, ενώ το Υπουργείο Πολιτισμού επέμεινε στην αρχική του θέση να συμπεριληφθεί στο masterplan του ΟΛΠ η μετατροπή του Silo σε Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων.

Στο λιμάνι του Πειραιά, η Περιφέρεια και οι κυρίαρχες δημοτικές παρατάξεις πρωτοστατούν για να αποδοθεί ολόκληρος ο χώρος του λιμανιού σε ιδιώτες (πέραν της COSCO) με στόχο την ανέγερση ξενοδοχείων, αποθηκών, εγκαταστάσεων για κρουαζιερόπλοια και, συνακόλουθα, τον εγκλωβισμό των κατοίκων, το διωγμό του από τον τόπο κατοικίας τους, την ακόρεστη αξιοποίηση κάθε χώρου προς όφελος του ιδιωτικού κέρδους. Ήταν δε χαρακτηριστική η προθυμία της Περιφέρειας να συντονίσει τις κινήσεις της με τη δημοτική αρχή του Πειραιά για να αποτραπεί η κήρυξη και η προστασία των αρχαιολογικών χώρων του Πειραιά, για να διευκολύνει την ανάπτυξη των σχεδίων του Master Plan της COSCO.

Τα σχέδια αυτά εν συντομία περιλαμβάνουν:

-Επέκταση της χερσαίας ζώνης του Λιμένα κρουαζιέρας στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά έκτασης 200 στρ. για 2 πρόσθετες θέσεις πρόσδεσης πλοίων, όταν οι 11 υπάρχουσες θέσεις εξυπηρετούνται από 290 στρ. χερσαίας ζώνης, προκειμένου να «χωρέσουν» νέες αποθήκες, 5αστερα ξενοδοχεία και πολυόροφα εμπορικά κέντρα τύπου MALL.

-Κατασκευή επισκευαστικής προβλήτας για μεγάλα σκάφη αναψυχής (Mega Yacht) στον Nέο Μώλο Δραπετσώνας, για την επέκταση της ναυπηγοεπισκευής πέρα από τα φορτηγά πλοία και τα δεξαμενόπλοια και στα τουριστικά πλοία και πολυτελή σκάφη αναψυχής.

-Νέα Αποθήκη στην πρώην περιοχή ΟΔΔΥ, έκτασης 80.000m2 για την δημιουργία κέντρου logistics που στοχεύει στην μετατροπή του Πειραιά σε σύγχρονο διαμετακομιστικό κέντρο εμπορευμάτων της Μεσογείου.

-Κατασκευή δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000m2 το καθένα, στον λιμένα Ηρακλέους, με σκοπό, όπως μας λέει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. κύριος Fu Chengqiu της COSCO: «το λιμάνι του Πειραιά να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους σταθμούς διακίνησης αυτοκίνητων σε ολόκληρη τη Μεσόγειο».

Είναι σαφές ότι τα σχέδια της COSCO στοχεύουν στην πλήρη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού μέσω της ανισόμετρης τουριστικής «ανάπτυξης» ακόμα και των τελευταίων ελεύθερων χώρων που έχουν απομείνει στο λιμάνι. Μια τέτοια ανάπτυξη, δεν μπορούν να την αντέξουν οι ήδη πολλαπλά επιβαρυμένες περιβαλλοντικά περιοχές του Πειραιά και θα οδηγήσει στο να χαθεί και η τελευταία σπιθαμή ανοιχτού και ελεύθερου προς του κατοίκους χώρου.

Διεκδικούμε

Ø  Άνοιγμα του λιμανιού του Πειραιά στους πολίτες. Ανάδειξη και αξιοποίηση των αρχαιολογικών χώρων του Πειραιά στην Πειραϊκή, στη Φρεαττύδα, στη Δραπετσώνα και στην Ηετώνεια ακτή. Ελεύθερος ο χώρος των Λιπασμάτων. Να καθαιρεθούν όλες οι ρυπογόνες εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις και να αποδοθούν όλοι χώροι ελεύθεροι, πράσινοι στους Δήμους και στους πολίτες του Πειραιά, της Δραπετσώνας, του Κερατσινίου.

Καλούμε

Όλες και όλους στην κινητοποίηση στις 5/4, 4 μμ, στην πλατεία Καραϊσκάκη, Πειραιάς

Όχι στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά!

(το σκίτσο είναι του Τάσου Αναστασίου )